.:SELAMAT DATANG DI UCAPKAN. TERIMA KASIH KERANA MELAYARI LAMAN BLOG INI. SEMOGA ANDA TERHIBUR SERTA MENDAPAT MANFAAT DARINYA:.

Wednesday, July 29, 2009

wabak penyakit di zaman ini...Bintulu semakin panasss..


sume negara telah mengetahui bahaya penularan wabak H1N1 (selesema b@bi ini..skrg ia merebak dgn cepat diseluruh negara..ia tidak mengenal siapa magsanya yg pasti wabak ini bagaikan pembunuh senyap, bintulu juga tdk terkecuali menerima tempiasnya...bahkan di Miri sudah mengorbankan seorang mangsa. Tidak mustahil bintulu yg bersebelahan dgn miri akan menerima mangsanya, yang pasti Qada & Qadar Allah yg tentukan. kita sebagai seorang muslim seharusnya berdoa agar dijauhkan segala malapetaka, bencana dan wabak.
Sejak beberapa hari yg lalu, Bintulu telah mengalami cuaca yg agak panas, inilah pengalaman pertama aku merasai suhu panas yg begitu ketara, apatah lg sekolah aku yg berada diatas bukit, begitu jelas sekali melihat keadaan ini. Seluruh pekan bintulu telah diselubungi kabus dan berjerebu. Inilah dia dunia akhir zaman.
Mungkin perkara ini berlaku krn kerakusan manusia mencari kemajuan, tetapi perlu diingat juga bahawa kita skrg berada dipenghujung nyawa.

gambar ini diambil dr atas bukit menunjukkan jerebu yg teruk.

No comments: