.:SELAMAT DATANG DI UCAPKAN. TERIMA KASIH KERANA MELAYARI LAMAN BLOG INI. SEMOGA ANDA TERHIBUR SERTA MENDAPAT MANFAAT DARINYA:.

Monday, January 14, 2008

Pengenalan kepada Teknologi dan Inovasi dalam pendidikan

Minggu ini adalah minggu kedua saya bersama dengan pensyarah Cik Chin, Cik Umi dan Prof Dr Saedah Seraj. Sebelum melangkah ke makmal komputer. Kami diterangkan cara bagaimana untuk menjadi ahli dalam yahoogroups yang di wujudkan khas untuk pelajar-pelajar Diploma Pendidikan 2008 dan cara bagaimana untuk membuat blog. Yahoogroup kami adalah DipEd_2008@yahoogroups.com. Kami telah dipecahkan kepada 3 kumpulan dan saya adalah kumpulan ketiga bersama dengan Cik Umi. Bersama Cik Umi saya dan ahli kumpulan diminta untuk mencipta blog sendiri dan juga cara bagaimana untuk mengaplikasikan yahoogroups yang telah kami ‘join’. Hampir sejam saya didalam makmal 3, akhirnya berjaya membuat satu blog baru. Kepada sahabat-sahabat yang lain bolehlah melayari blog saya di http://mhusaif@blogspot.com. Dalam blog ini saya akan berkongsi tentang hal-hal mengenai teknik dan cara pembelajaran saya di makmal 3 ini. Saya akan mempraktikkan segala ilmu yang dicurahkan walaupun sebelum ini sudah biasa dalam membuat blog. Walaubagaimanapun saya rasa bertuah kerana diberi tunjuk ajar oleh pensyarah-pensyarah disini terutama Cik Umi.Dalam seminggu hanya sekali untuk berada didalam makmal ini, rasa tidak cukup bagi saya masa yang diberikan kerana jari-jari ini sudah lama tidak bertemu dengan ‘keyboard’ , terasa ingin duduk lama didalam makmal ini melayari internet dan menaip apa yang dirasakan perlu. Meng’edit’ blog adalah salah satu hobi saya dimasa lapang bahkan memberikan kepuasan jika kita dapat berkongsi pengalaman dan ilmu yang dipelajari kerana dengan blog kita dapat menyampaikan dengan cepat dan mudah.



No comments: